2011. március 25., péntek

Paleo


Részlet a 2011. február 22-i paleo klub hanganyagából
Elvira neked volt egy ilyen blogbejegyzésed, hogy összehasonlítottad a paleolit és nem paleolit bevásárlókosarakat, mert akik bejönnek hozzánk a szerkesztőségbe, a kiadóba, nagyon sok embernek az a meglátása, hogy nagyon jó-jó ez a paleolit, de hogy mennyire drága.
Attól függ, hogy hogy csinálja valaki a paleolitot. Valóban elég érdekes volt, és én is meglepődtem, amikor ezt megcsináltam. Egy vidéki Tesco áruházban álldogáltam egy néhány órát. Körbementem, és nagyon sok élelmiszernek az árát felírtam, illetve aztán figyeltem, hogy ilyen nagy hétvégi bevásárláskor mi van a családoknak a bevásárlókosarában. És olyan hihetetlen mennyiségű ízesített joghurt, gyümölcsjoghurt, Túró Rudi, ilyen puding, olyan puding, rengeteg üdítőital, elég sok alkohol, tehát nagyon sok minden van egy átlag családnak a bevásárlókosarában, aminek az ár-érték aránya nagyon rossz, tehát igazából a tápanyagértéke nagyon rossz, silány minőségű élelmiszer, és nagyon drága. És rengeteget vesznek az emberek! Vagy ha csak arra gondolok, hogy egy doboz cornflakes vagy ezek a reggeliző pelyhek… félig üres dobozban lötyög öt deka valami és kétszáz forint. Tehát ezek nagyon megdobják ezt. Ugyanakkor ugye a paleo kosárban nincsen semmiféle manipulált élelmiszer, tehát minden friss, teljesen egyszerű alapanyagok, agyon sok zöldség, gyümölcs, ami nagyon jó ár-érték arány. A szezonális zöldség, gyümölcs az nem drága. És akkor hal, vagy hús, vagy ez már egyéni, hogy ki milyen arányban fogyaszt, mondjuk zöldséget meg húst, mert van, aki csak nagyon kevés húst tud enni, mondjuk, aki vegetáriánus háttérből jön a paleóhoz. És van, aki jól bírja a húst is. De szóval a felvágottak kimaradnak. Tehát sok minden kimarad, ami viszont azt jelenti, hogy olcsóbb. Nagyon sok mindent nem veszünk mi, ami drága.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése