2011. augusztus 6., szombat

Az olvasás 7 hete - V. hét

V. hét (aug. 1.-7.)
Kedvenc műfajok
"Az vagy, amit olvasol", azaz lehet-e valakinek a személyiségére következtetni az olvasmányai alapján?
Könyvek, amik megváltoztattak, ami hatottak rám
Milyen könyvet írna legszívesebben?


Kedvenc műfajok? Attól függ, éppen milyen korszakomat élem.
Amíg tanultam, természetesen a kötelező olvasmányok uralták az életemet. Orosz irodalom, történelem, angol irodalom. Hálás vagyok az iskoláknak, mert sok olyan könyvet a kezembe vettem így, amire esetleg rá sem néztem volna.
Az ifjúsági irodalomból kinőve egy ideig összeolvastam mindent, mintha nem tudnék megállapodni, nem találnám magam. Harminc is elmúltam, mire elegem lett mindenből, beleértve magamat is. Valahonnan innen indultak a korszakaim is, ami azt jelentette, hogy bizonyos ideig csak bizonyos műfajt vettem és olvastam. Csak Rejtő, csak krimi, csak sci-fi, csak ezoterika, önismeret... és így tovább. Ennek következtében most van egy viszonylag nagy, összevissza könyvtáram, aminek a jó részére manapság már ránézni sincs időm.
Persze a mesék, a Delfin, Pöttyös, Csíkos könyvek mindig belefértek, ha éppen elegem volt az adott műfajból, vagy csak simán gyerek akartam újra lenni.
A legutóbbi "őrületem", amely már jó ideje tart, a romantika. Azt mindig is tudtam, hogy romantikus alkat vagyok, de a romantikus könyvek nagyon sokáig kimaradtak az életemből. Na, az elmúlt néhány évben bepótoltam ezt a hiányosságomat... és úgy tűnik, itt meg is álltam, hacsak ki nem találok valamit, hogy a munka, tanulás és munka mellett olvasni is legyen időm.
Hogy lehet-e következtetni az olvasmányaimból a személyiségemre? Ki tudja? A fentiek alapján Te mit mondanál? Milyen ember vagyok?
Talán, ha valaki szakbarbár vagy egyetlen műfaj rajongója... de még akkor is ott a tévedés lehetősége. Én nem kockáztatnék :))

Végiggondolva az elmúlt majdnem fél évszázadot, nem jut eszembe olyan könyv, amely az egész életemre meghatározó lett volna. Olyanok azért akadnak, amelyek hatással voltak rám.
Karl May Winnetouja, amely után mindenáron indián törzsfőnök akartam lenni.
Gorkij önéletrajza, amelynek hatására eldöntöttem, hogy én is író leszek (ez még várat magára).
Cayce a reinkarnációról (Noel Langley), Szepes Mária: A Vörös Oroszlán és Elizabeth Haich: Beavatás c. könyve indított el azon az úton, amelyen ma is járok, és amely értelmet adott az életemnek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése